Inici > projetes xtc > extratègies de reforçament de la xtc

Programa de la VII Reunió

  

            Divendres 8 de juny              Dissabte 9 de juny

Espais de trobada             
Comunicacions              Sopar de la custòdia


Programa

divendres 8 de juny

9.00h Recepció participants. Hall de l'Hospital de Mollet.

9.30h  Assemblea ordinària xct. Auditori de l'Hospital de Mollet. (sessions paral·leles: cal escollir a l’inscriure’s)
           La custòdia entra en joc. Centre Cívic Can Borrell.
           Edició especial dirigida a participants de la reunió. 
           http://www.viulaterra.cat/ca/activitats/joccustodia.html

11.00h - 11.30h  Pausa - cafè. Hospital de Mollet.

11.30h  Presentació de la VII Reunió. Auditori de l'Hospital de Mollet.

Hble. Sr. Lluís Recoder, Conseller del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.
Ilm. Sra. Montserrat Barniol, Presidenta de la Xarxa de Custòdia del Territori.
Ilm. Sr. Josep Monràs, Ilm. Alcalde de Mollet del Vallès.
Sr. Miquel Rafa, Director de l’Àrea de Territori i Medi Ambient de l’Obra Social de CatalunyaCaixa.


12.15h – 13.30h  Conferència inaugural participativa. Auditori de l'Hospital de Mollet.
Conductor: Sergi Marí

13.30h – 15.30h  Dinar. Centre Cívic Can Borrell.

15.30h – 17.00h  Càpsules d’idees i coneixements (sessions paral·leles: cal escollir un bloc a l’inscriure’s): Auditori de l'Hospital de Mollet / Centre Cívic Can Borrell

      BLOC 1: ECONOMIA
      Finançament comunitari i de proximitat.
      Xavier Teis, Fets.
      A la recerca del Sant Grial: fundraising, patrocinis, màrketing i altres històries.
      David Camps, Fundació MACBA.
      Sumar forces per multiplicar resultats.
      Frederic Cusí, Consultor d’organitzacions.

      BLOC 2: INNOVACIÓ
      Noves necessitats, noves maneres de vendre. Comercialització productes i serveis de finques en custòdia.
      Bàrbara Ortuño, Pagès 2.0.
      Nous valors de la custòdia del territori: oportunitats per reforçar la “infraestructura verda”.
      Carme Rosell, Minuartia.
      Un territori resilient per a una economia baixa en carboni. Custòdia i gestió.
      Frederic Ximeno, ERF.


17.00h – 18.00h  Desplaçament a l’ermita de Gallecs, inclou Pausa – cafè

18.00h  Espais de trobada. Plaça de l'església de Gallecs.

20.30h  Sopar de la custòdia i concert a Gallecs. Plaça de l'església de Gallecs.
Vegeu programa a part


dissabte 9 de juny

9.30h – 10.50h  Ronda de comunicacions curtes paral•leles. Hospital de Mollet.

1. Custòdia del territori vinculada al desenvolupament rural.
2. Experiències en comunicació i educatives a l'entorn de la custòdia del territori.
3. Entitats de custòdia: exemples d'aplicació de bones pràctiques, gestió i eficiència.

10.50h – 11.30h  Pausa - cafè. Hospital de Mollet.

11.30h - 13.00h  Ronda de comunicacions curtes paral•leles. Hospital de Mollet.

4. Generació d'activitat econòmica a l'entorn d'iniciatives i accions de custòdia del territori.
5. Innovació a les ECT: economia d'escala, captació de fons, aliances, internacionalització.
6. Eines, mecanismes i àmbits temàtics per a la custòdia del territori.

Consulteu el programa detallat de les comunicacions.

13.00h – 14.30h  Nous horitzons. Auditori de l'Hospital de Mollet.

Internacionalització europea en la custòdia del territori: oportunitats i estratègies.
Olga Roig, CREAF i Jordi Pietx, Xarxa Custòdia del Territori.

Viulaterra.cat: mirant cap al futur.
Irene Borràs, CAUSES.


14.30h  Dinar picnic. Bosc dels Pinetons.

15.30h – 19.00h  Sortida de camp i recorregut per Gallecs

19.00 - 20.00h. Tastet de cloenda amb productes del mercat de custòdia. Plaça de l'església de Gallecs.


Activitats paral·leles:
Divendres tarda i dissabte hi haurà mercat de custòdia a la plaça de l'església de Gallecs, on també trobareu oberta l'Agrobotiga.


Podeu descarregar-vos el programa definitiu de la VII Reunió.

A l'apartat de ponents i participants podeu consultar una breu biografia professional dels ponents que assistiran a la VII Reunió de la xct.


Espais de Trobada

Com s’organitzen aquestes trobades entre entitats?

Al llarg de la reunió vosaltres mateixos podeu establir contacte amb altres participants i reservar una estona durant els espais de trobada per parlar amb aquella entitat que treballa en els mateixos àmbits, amb aquella que creieu que podeu col·laborar, per acabar aquella conversa de la pausa-cafè, etc... 

A més a més, en aquesta edició, introduïm les taules temàtiques. Cada taula temàtica comptarà amb un expert coneixedor de la temàtica en concret. En cap cas es tracta de taules de debat, o discursives, sinó que el seu esperit és el mateix que el de les trobades entre participants, però en aquests casos proposem uns temes on us podeu agrupar per parlar, i una persona que us pot ajudar a aclarir dubtes, o a enfocar les vostres preocupacions conjuntes, orientar en la voluntat de col·laborar, etc...  Les taules temàtiques són les següents:

1. Internacionalització
2. Finançament alternatiu
3. Canvi Climàtic
4. Aliances i fusions
5. Viulaterra
6. Mercat de custòdia
7. Alta seguretat jurídica
8. Emprenedoria social/ economia verda
9. Custòdia i lleure / voluntariat / aprenentatge i servei
10. Custòdia i empreses
11. Ecoturisme

Durant l’espai de trobada:
  • La idea és que, tant si feu trobades personals, com dins una taula temàtica, és important que durant el divendres penseu amb qui voleu parlar i reunir-vos.
  • Aprofiteu el màxim els espais, no els hem pensat per fer una conversa llarga, sinó que pugueu conèixer-vos, gestar projectes, etc. amb el màxim de participants possibles. Teixiu xarxa!
  • S’avisarà per megafonia cada 20 minuts per ajudar-vos a fer els canvis de trobada i tenir noció del temps. Podeu arribar a fer entre 5 i 6 trobades.
  • Com més participants tingui una entitat més trobades podrà realitzar durant aquest espai.

A la reunió hi ha molts participants, com puc saber amb qui trobar-me? Com organitzo la “cita”?

Per fer més fàcil aquestes interaccions, i per poder preparar les nostres agendes durant el divendres al matí trobareu en els espais on es celebra la reunió un plafó de doble entrada amb totes les entitats/institucions/administracions participants.

Cada entitat/institució/administració identificarà amb qui es vol reunir i li sol·licitarà una trobada mitjançant un gomet (us facilitarem gomets), si l’entitat/institució/administració sol·licitada està interessada en reunir-se amb l’entitat/institució/administració sol·licitant enganxarà un altre gomet a la mateixa casella, en forma d’acceptació de la trobada.

També hi ha un espai habilitat per a la organització dels espais de trobada per facilitar l’intercanvi d’informació entre entitats. Podeu portar informació pròpia de l’entitat (díptics, etc..) o la vostra pàgina groga impresa per tal de fer-ho arribar amb qui us interessi fer una trobada.

L’espai de trobada estarà amenitzat per la cervesa Toc d’Espelta de l’Associació Agroecològica de Gallecs.


Sopar de la custòdia

Descarregueu-vos el programa del sopar.